מידע כללי על הקורס
מערכות המידע הארגוניות מציעות לנו שפע של נתונים הנצברים בהן בעבודת היום-יום. מכלול הנתונים ההיסטורי והעכשווי של ארגונים הולך ומתרחב, אך בפועל נעשה בהם שימוש מועט יחסית לפוטנציאל הרווח הגלום בהם למטרות שיווק, שימור לקוחות, הגדלת איכות הייצור והשירות, תפעול שרשראות אספקה ועוד. גרטנר ואחרים מגדירים נתונים (דאטה) כ"נפט החדש המניע את כלכלתם של עסקים", אך בפועל ארגונים וחברות משתמשים רק ב-0.5% מהנתונים שבידיהם!
קהל יעד
הקורס מיועד למנהלים המעוניינים לשפר את ביצועי היחידות העיסקית והתפעוליות שבאחריותם, תוך שימוש במגוון הנתונים הזמין בארגון.
מטרות הקורס
הקורס מיועד לפתח הבנה בשימוש ובניתוח נתונים להפקת מידע ותובנות מתוכם, מעבר לפעילויות ניהול השוטפות. הקורס כולל:
- Case studies מהמשק ומהעולם בהם החלטות ניהוליות ואסטרטגיות מבוססות נתונים הביאו לשיפורים בתחומי השיווק, התפעול, הייצור, ניהול מלאי וניהול כוח אדם.
- הכרת הדרכים שבהן מנהלים יכולים לקבל ערך מוסף, לשפר רווחיות ולצמצם הוצאות תוך שימוש בנתונים הקיימים בארגון.
- חשיבות איסוף הנתונים ונגישותם למנהלים – אלו נתונים לאסוף, באיזו תדירות לאסוף אותם, מתי יש לבצע ניתוחי נתונים שוטפים וניתוחים תומכי החלטה.
- ניתוח נתונים ברמות התפעוליות, הטקטיות (יעדי טווח קצר) והאסטרטגיות של הארגון.
- שימוש במנגנוני אנליטיקה (Analytics) כבסיס לקבלת החלטות לגבי פילוח שוק, אוכלוסיות לקוחות ומגמות.
- הכרת תפקידי האנליסט, מהנדס הנתונים ומדען הנתונים וממשקי העבודה של מנהלים איתם.
- מהם ביג דאטה, למידת מכונה (ML) ובינה מלאכותית (AI) וכיצד הם יכולים לסייע לי בתפקידי הניהולי.