איך הפך דאטה אנליסט לאחד המקצועות המבוקשים בעולם?
25 קווינטליון בייט ביממה. כדאי לקרוא את זה שוב כדי להאמין עד כמה העידן המודרני מיחשב את האנושות. 25 קווינטליון בייט של דאטה מיוצרים מדי יממה ונשמרים ביחידות הזיכרון הממוחשבות וממתינים לניתוח, חיזוי וכריית תובנות עסקיות שיהפכו את העולם למקום טוב יותר.
המספרים הללו, שנמצאים בצמיחה מתמדת, הפכו את ענף ניתוח הדאטה (דאטה אנליסט) לאחד הענפים המובילים בעולם כיום. האמת? לא מפתיע. כבר לפני שנתיים דירג הפורום הכלכלי העולמי את מנתחי הדאטה בראש רשימת מקצועות העתיד המבוקשים ביותר. גם בארה"ב קבעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי מספר משרות הדאטה אנליסט צפוי לצמוח ב-25% עד 2030 – יותר מכל מקצוע אחר בתעשיית הטכנולוגיה.
הביקוש הגואה לעובדים הוביל להתעניינות גבוהה גם בישראל והחדשות הטובות הן, שכדי להיות דאטה אנליסט – לא חייבים רקע אנליטי או טכני. כן מומלץ לאהוב נתונים. להביט בהם, לטייב אותם ולהפיק מהם תובנות חדשניות שיחזו את העתיד או יסבירו את ההווה לפני כולם. מעסיקים לא חסר (מספר הארגוני שעובדים עם ביג דאטה עולה כל הזמן), קורסי הכשרה מתקדמים ומהירים – גם זה יש בשפע. כעת נותר רק להבין למה כדאי להיכנס לענף הרותח הזה כבר עכשיו.
מכרה זהב ארגוני
קשה למצוא היום ארגון שלא אוסף בקנאות את המידע הזורם מלקוחותיו, מתחריו וסביבתו העסקית. דאטה טובה, יודע כל CDO, משולה למכרה זהב ויש בכוחה לתרום לצמיחת הארגון ומוצריו. זאת בדיוק עבודתו של הדאטה אנליסט. לעבד, לטייב ולנתח בקפידה את הררי הנתונים הללו, לחפש מגמות עתידיות, לזהות דפוסים ושינויים וגם איומים וחסמים, באופן שיסייע לקבל את ההחלטות הטובות ביותר.
בין אם מדובר בניתוח סטטיסטי המנבא מגמות עתידיות; ניתוח אבחוני לצורך הבנת הגורמים לאותן מגמות; חיזוי על בסיס נתוני עבר; ניתוח מעשי המספק תובנות על בסיס הסתברותי; או ניתוח טקסטואלי מבוס למידת מכונה – הדאטה אנליסט הוא המנצח הגדול של העידן המודרני. למה? טוב ששאלתם.
1. כי זה גן עדן לחובבי אסטרטגיה
היכולת לשפר את תהליך קבלת ההחלטות בארגון היא רק ההתחלה. דאטה אנליסט מצטיין אולי מביט בים של נתונים, אבל רואה מול עיניו רק תובנות עסקיות. מה שאומר שאפשר לוותר על תחושת הבטן של ה-CEO ועל הזיכרון של ה-CMO מהתפקיד הקודם. יש נתונים מהשטח, יש כלי ניתוח מתקדמים – יש תשובות מהימנות.
2. כי ממשק עם עולם השיווק הוא תמיד מרתק
אין עובד מועדף יותר על ידי סמנכ"לי שיווק כמו דאטה אנליסט. למעשה, כל איש שיווק חייב דאטה אנליסט לידו כדי לפענח את הנתונים המתקבלים מהלקוחות בזמן אמת. היכולת לזהות בשלב מוקדם שינויים בהרגלי הצריכה של הלקוחות, שיעורי נטישה ואפילו לזהות לקוחות פוטנציאליים חדשים – שמורה לדאטה אנליסט. המחמאות והבונוסים כבר בפנים.
3. כי המפתח להצלחת הארגון בידיים שלך. כל ארגון
יכולת החיזוי והניבוי של דאטה אנליסט עשוי להציל ארגונים מהפסדי ענק. מדובר ביתרון משמעותי במיוחד אם הארגון נמצא בדרך להשקעת ענק חדשה או אפילו פתיחת סניף או פס ייצור חדש. זה לא משנה באמת באיזה ענף או תעשייה מתבצעת כריית הנתונים וניתוחם. הדאטה אנליסט ימצא את התשובה לשאלה העסקית האוניברסלית: למה?
4. כי השכר גבוה ויש סיפוק גדול
זה לא מקרי שאנשי שיווק, פיננסים או מכירות עושים הסבות לענף הדאטה אנליסט. השכר הוא בהחלט מתגמל, אפיקי הקידום מהירים יחסית, העבודה בסביבה נעימה והכי חשוב: הסיפוק להביט במה שכולם רואים ולחשוב רק כמוך – הוא אדיר.
5. מקצוע העתיד, כבר אמרנו?
העולם עובר לביג דאטה והניתוח שלה הוא קריטי לצמיחה העסקית בסביבה תחרותית. לכן, מי שנמצא בעמדה נהדרת להביט קדימה אל עבר העתיד, הוא לא אחר מהדאטה אנליסט שמבין שנתון גולמי, רב ככל שיהיה הוא כמו יהלום לא מלוטש.
חלק גדול מהם מתמטיקאים, חובבי סטטיסטיקות ששום שאילתה ב-SQL לא תרתיע אותם, אבל אחרי הכל מדובר סטוריטלרים המתקדמים ביותר שיש. פשוט להביט בנתונים ולספר את הסיפור האמיתי שהם משקפים. יש מישהו שיסרב להקשיב לאמת?
מתוך הבלוג
התפקיד הזה הוא כרטיס הכניסה האמיתי לתעשיית ההייטק
/ב blog /על ידי yoavaקורסים נבחרים






האם יש לך שאלות?
אל תהסס לפנות אלינו
073-3228248 073-2255111
073-3228248 073-2255111
מגדל רוגובין-תדהר, דרך מנחם בגין 11, רמת גן 52681