ממה להימנע כשמתחילים עבודה חדשה
רוב האנשים משקיעים כל כך הרבה זמן, אנרגיה ומאמצים בלהתקבל לעבודה, עד כי הם שוכחים שהעבודה האמיתית שיצטרכו להשקיע בה היא כל מה שיקרה לאחר שיתקבלו לתפקיד חדש. בן, בדיוק ככה- המבחן האמיתי מתחיל שנייה לאחר שתקבלו תג עובד ותתיישבו בעמדת העבודה שלכם, מאותו רע והלאה תצטרכו להצדיק את האמון שנתנו בכם ולהוכיח את הכישורים שלכם.
בקיצור- אפשר להגיד מזל טוב כי התקבלתם לעבודה חדשה? מעולה! עכשיו, קחו נשימה עמוקה, קראו את השורות הבאות – וחסכו מעצמכם שגיאות מיותרות של טירונים:
הקשיבו
גם אם אתם מה זה שאקלים בתחומכם, לפני הכל- הקשיבו, האזינו, אספו מידע. רק ככה תוכלו ללמוד כל מה שצריך לצורך השתלבות טובה במקום העבודה החדש. אל תזלזלו בעובד שעושה לכם חפיפה, גם אם נדמה לכם שאתם הרבה יותר מקצועיים ממנו. הקשיבו לו, למדו איפה מרוכזת ההשפעה בצוות, מיהו האדם החכם שכדאי להתייעץ אתו ברגעי משבר, שימו לב מה קורה כשאדם איקס נכנס לחדר, מי החזק שבחבורה… בקיצור, גלו מה יחסי הכוחות במשרד.
שאלו שאלות, אבל אל תעיקו
זכרו, כל עוד אתם חדשים- מוטב לשאול שאלות עד שמבינים במקום לנהוג כאילו אתם כבר יודעים הכל ולעשות נזק של ממש מבלי אפילו להיות מודעים לזה. רק שימו לב למינון ולדרך בכדי שזה לא יהפוך למטרד. קודם נסו להבין לבד לפני שאתם שואלים, לאחר מכן, אם לא הצלחתם- רכזו מספר שאלות יחד והקשיבו היטב לתשובות שנותנים לכם.
התמקדו בעבודה
הכרתם בבת אחת המון חברים חדשים? נקלעתם לרכילות משרדית, התרגלתם לשאנטי של תקופת האבטלה? שימו לב- חשוב לשדר למעסיק החדש שלכם שכל תשומת הלב שלכם היא עכשיו אך ורק בעבודה. אל תאחרו, אל תקשקשו שעות עם החברים החדשים, אל תיכנסו ללרכילויות, אל תפילו את העט בדיוק ב 18:00 בערב ותלכו הביתה כשכולם עדיין במשרד. זה בדיוק הזמן שבו אתם אמורים להראות מה אתם שווים אז עשו זאת.
היו צנועים
הגעתם מארגון מתקדם וחכם יותר וגיליתם במקום החדש התנהלות מיושנת ולא יעילה? זה לא הזמן להתנשא ולהעיר על כך באוזני הקולגות. אף אחד לא אוהב שחצנים או קוטרים ובטח לא כאלה שנמצאים בסביבה פחות מ5 דקות… עם הזמן, אם תישאלו ותרגישו שאתם יכולים כבר להיות כנים ולחלוק – ספרו מה הבאתם אתכם, העלו רעיונות לשדרוג, הציעו עזרה, אך עשו זאת בעדינות ובענווה.
תמיד חפשו את החיובי
נכון שלא בכל ורוד, נכון שאין מושלם, יתכן מאוד שיש כמה דברים שלא באים לכם טוב… ולמרות זאת, אל תתחילו תפקיד חדש בסטייט של ביקורת. נסו להיאחז בדברים הטובים ואת המחשבות השליליות שמרו לעצמכם.
ולסיום – השתלבו
התחברו לאנשים חדשים, היו נחמדים לסביבה. צרו קשרים מיוזמתכם, פרגנו למי שצריך, אמרו מילה טובה. אין כמו רושם ראשוני – ולכן כבר בהתחלה כדאי ליצור רושם טוב.
מתוך הבלוג
איך לשפר את חוויית ה-UX בעזרת מיקרו אינטראקציות?
/ב blog /על ידי Shiran Isacהאם יש לך שאלות?
אל תהסס לפנות אלינו
03-5424691073-2255111
03-542469103-7525777
מגדל רוגובין-תדהר, דרך מנחם בגין 11, רמת גן 52681