איך לשפר את חוויית ה-UX בעזרת מיקרו אינטראקציות?
מחווה קטנה, הבדל גדול: מהי מיקרו אינטראקציה ואיך שימוש נכון בה יאפשר לכם לשדרג את חוויית המשתמש ורמת המעורבות?
אומרים שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים. גם שיפור חוויית המשתמש ורמת המעורבות מתחיל בדברים הקטנים, שלעיתים לא זוכים למספיק התייחסות. מסתבר שדווקא הפרטים הקטנים יכולים לעשות הבדל גדול, לסייע למוצר לעמוד ביעדים ולהשפיע על החוויה הכוללת. כאן נכנסות לתמונה המיקרו אינטראקציות.
מהי מיקרו אינטראקציה ואיך היא משדרגת את חוויית השימוש?
מיקרו אינטראקציות הם אירועים קטנים שמלווים משימות ספציפיות, כגון בר המציג את התקדמות ההורדה, אנימציית משוך-כדי-לרענן, אנימציית התראות, תזוזה של תיבת ההתחברות בעת הקשת סיסמה שגויה ועוד. מטרתם היא לתמוך במשתמש באמצעות מתן פידבק חזותי והצגת ההתרחשויות בצורה פשוטה וברורה. באמצעות מיקרו אינטראקציות אפשר לספק הסברים יעילים ללא שימוש במילים.
המיקרו אינטראקציות מעוררות עניין ומניעות את המשתמש לבצע את הפעולה הרצויה, מדריכות אותו כיצד לפעול, מספקות פידבק מיידי ומגדילות את רמת המעורבות. הכול בצורה פשוטה ואינטואיטיבית. בנוסף, הן יכולות להציג את הסטטוס או קצב התקדמות בצורה שתגדיל את הוודאות ואת תחושת השליטה של המשתמש. מיקרו אינטראקציות יכולות גם להפוך את תהליך האונבורדינג לקל וחווייתי יותר. ליווי נכון של המשתמש בעזרתן יכול לסייע למזעור השגיאות לאורך התהליך.
איך מיקרו אינטראקציה בנויה?
לפי מעצב המוצרים דן סאפר, מיקרו אינטראקציה כוללת 4 שלבים מרכזיים:
- טריגר שמפעיל את המיקרו אינטראקציה. הטריגר יכול להיות מופעל ע"י המשתמש (למשל הורדת קובץ שתוביל להצגת אחוזי ההורדה) או מופעל ע"י המערכת (למשל פעמון שמבשר על כניסת התראה חדשה).
- חוקיות שקובעת איך המיקרו אינטראקציה תגיב לטריגר ואיך היא תתנהג לאורך האינטראקציה (למשל פעמון שנוטה ימינה ושמאלה עד שהמשתמש לוחץ עליו).
- פידבק שמאפשר למשתמש להבין מה קורה לאורך האינטראקציה. כך למשל בר שמציג את קצב התקדמות הקריאה מעניק למשתמש אוריינטציה ומאפשר לו לדעת כמה הוא קרוב לסיום הכתבה.
- לולאות ומצבים שקובעים כיצד המיקרו אינטראקציה תשתנה לאורך זמן או בעקבות נסיבות משתנות. למשל אנימציה של סל קניות שמציגה את כמות המוצרים בסל ומשתנה בכל הוספה או הסרה של מוצר.
איך להפיק את המקסימום מכל אינטראקציה?
לעשות את זה פשוט – קל מאוד להיסחף אחרי אנימציות בומבסטיות, אך חשוב לזכור מה המטרה: לאפשר למשתמש לבצע את הפעולה הרצויה בצורה קלה ואינטואיטיבית שמשתלבת בצורה טבעית עם המוצר.
ליצור אינטראקציה קצרה וקולעת – כדי לאפשר למשתמש להבין את המתרחש בלי להמתין יותר מדי זמן.
לא להתחכם – כדי שהאינטראקציה תהיה כמה שיותר ברורה ושימושית חשוב לעשות שימוש במחוות מוכרות ולהימנע משימוש בעזרים מבלבלים. כך למשל אנימציה הכוללת אייקון של איקס אדום מסמלת שגיאה, בעוד אייקון של וי ירוק מסמל שהכול תקין ושאפשר להמשיך בתהליך.
להתאים את עצמכם לפלטפורמה – לכל אחת יש חוקיות משלה. במסכי המובייל למשל יש פחות מקום, לכן צריך לבצע התאמות כדי להכווין את המשתמש בלי ליצור עומס חזותי. גם למערכות ההפעלה השונות יש חוקיות משלהן. בכל אלו צריך להתחשב כדי שהמיקרו אינטראקציה תוצג ותתפקד בצורה אופטימלית.
לתת ערך – בעולם הדינמי של היום, אנחנו רוצים לבצע פעולות בצורה פשוטה וקלה. ליצור אנימציות מושכות זה חשוב, כל עוד הן משרתות את המטרה ומספקות מענה יעיל לנקודות הכאב של המשתמש.
להבין את הקהל – כמו כל אלמנט בעולמות ה- UX, גם מיקרו אינטראקציה טובה מבוססת על הכרת הקהל והבנת הצרכים והכאבים שלו.
לבדוק את עצמכם לפני ואחרי ההשקה – גם אנשי ה-UX המנוסים ביותר לא תמיד מצליחים לקלוע בפעם הראשונה. בין היתר מכיוון שהתוצאה הסופית מורכבת ממגוון רחב של פרמטרים ברמת המערכת וברמת המשתמש. לכן חשוב לבצע בדיקת שימושיות, לקבל פידבקים ממשתמשים נבחרים ולפתור בעיות לפני ההשקה. גם לאחר ההשקה חשוב להיות עם היד על הדופק, לנתח את התנהגות המשתמשים ולבצע את הליטושים הנחוצים.
שימוש נכון במיקרו אינטראקציות יכול לשדרג את חוויית השימוש, להעלות את שביעות הרצון ואת רמת המעורבות ולנתב את המשתמשים למקום הרצוי. כדי להפיק מהן את המיטב חשוב לעשות בהן שימוש מדוד היכן ומתי שצריך, כדי שיסייעו למשתמש ולא יכבידו עליו.
מתוך הבלוג
התפקיד הזה הוא כרטיס הכניסה האמיתי לתעשיית ההייטק
/ב blog /על ידי yoavaקורסים נבחרים
האם יש לך שאלות?
אל תהסס לפנות אלינו
073-3228248 073-2255111
073-3228248 073-2255111
מגדל רוגובין-תדהר, דרך מנחם בגין 11, רמת גן 52681