איך לבחור קורס UI/UX שיעניק לכם יתרון משמעותי במציאת עבודה?
העלייה בפופולריות של עולם ה- UI/UX מגבירה את התחרות על כל משרה. איך בוחרים קורס שיעניק לכם יתרון משמעותי בדרך למציאת עבודה – ואיך עולם המשחקים קשור לזה?
כתב אורח: אליהו שטרית – מרצה בכיר בקורס UI/UX במכללה
מדי שנה מגיחים לאוויר העולם עשרות אלפי אתרים, אפליקציות ורעיונות. מה מבדיל בין אלו שהצליחו בענק לאלו שנשארו מאחור? במקרים רבים, מה שעושה את ההבדל הם חוויית וממשק המשתמש. חשיבותם הגוברת בעידן של טרנספורמציה דיגיטלית מגדילה את הביקוש לאנשי UI/UX – וכתוצאה מכך מגדילה את הפופולריות של קורסי UI/UX בקרב אנשים שרוצים לייצר דריסת רגל בעולם ההייטק.
אך לפופולריות הגואה של התחום יש ממד נוסף: הממד של מציאת עבודה בתחום שבו כמות הבוגרים הולכת וגדלה – וכך גם התחרות על כל משרה. איך אפשר להגדיל את הסיכוי למצוא עבודה בתחום, בעזרת בחירה נכונה של קורס ההכשרה?
ה- X פקטור שכל מקום עבודה מחפש
כדי לשפר את הסיכוי למצוא עבודה בתחום, אחת השאלות הראשונות שכל מועמד צריך לשאול את עצמו היא: מה מקומות עבודה מחפשים.
ארגונים שמעלים לאוויר אתרים או אפליקציות רוצים שתהיה להם שימושיות גבוהה, ושהם יניעו לביצוע הפעולות הרצויות. בהקשר הזה חשוב להבין: עיצוב ממשק משתמש, יפה ככל שיהיה, יתקשה לבדו לעמוד במשימה. כדי להניע לביצוע הפעולות הרצויות צריך להבין את הפסיכולוגיה שמניעה משתמשים, לדעת מה הם צריכים, איך הם חושבים ומגיבים – ואת המידע הזה לתרגם לתובנות שיובילו לעיצוב הממשק הרצוי. כאן נכנס לתמונה עולם ה- UX, שבחלק גדול מהקורסים תופס נפח קטן מדי, בהיקף של כ- 20%.
ההפיכה למעצבי UI/UX טובים, כאלה שמסייעים לארגון להשיג את מטרותיהם, עוברת דרך קורס שמעניק לעולם ה- UX משקל משמעותי. זו הסיבה שבקורס ה- UI/UX של מכללת SQLabs עולם ה- UX מהווה 50% מתוכנית הלימוד. אפשר לומר שזהו ה- X פקטור (או יותר נכון ה- UX פקטור) שמניע לביצוע הפעולות הרצויות, ומסייע לארגון לעמוד במטרותיו.
כך עוברים את הסינון הראשוני שכולל עשרות ומאות מועמדים למשרה
המיקוד בעולם ה- UX הוא חשוב, אך לא תמיד מספיק כדי ליצור בידול שיעניק למועמד יתרון משמעותי בשלב חיפוש העבודה. כדי לייצר את הערך המוסף הזה, כדאי לחפש קורס שמוסיף לרובד הבסיסי ממד מקצועי חדש שאין לרוב המועמדים האחרים. מהסיבה הזו, חשוב שהקורס יכלול התמחות במוצר ובמכניקת המשחקיות (גיימיפיקיישן) – תחום הצובר תאוצה ברחבי העולם.
מה זה גיימיפיקיישן ואיך הוא מסייע לבוגרים בתהליך מציאת עבודה?
הנה דוגמא שממחישה מהו גיימיפיקיישן: בי"ח SickKids לילדים חולים בקנדה מטפל מדי שנה באלפי חולי סרטן צעירים, שעוברים טיפולים הגורמים לכאב רב. כדי למזער את רמות הכאב, הצוות הרפואי צריך להבין אותו יותר טוב כדי להתאים את הטיפול התרופתי היעיל ביותר. לצורך כך על הילדים לתעד בדיוק כיצד הם מרגישים ב'יומן כאב'. אך אחרי שהם עוברים הקרנות וטיפולי כימותרפיה, לרבים מהם בקושי יש את הכוח או המוטיבציה לאחוז בעט, שלא לדבר על להתחיל לתעד. וללא תיעוד יומיומי, המידע הספורדי שנאסף הוא חסר תועלת בניסיון להתאים את הטיפול ולמזער את הכאב.
כדי להתמודד עם האתגר פותחה אפליקציית Pain Squad (יחידת הכאב), שהופכת את איסוף הנתונים למשחק: משחק בהשתתפות שוטרים בכירים, שמזמינים את הילדים להצטרף ליחידה מובחרת ולהכניס את הכאב מאחורי סורג ובריח. בכל פעם שהילדים מזינים נתונים הם עוברים שלבים, עולים בדרגה, מקבלים תגים וגם סרטונים שבהם השוטרים מחמיאים ומבשרים להם על ההתקדמות. האפליקציה מעודדת אותם להזין בצורה קלה ופשוטה נתונים על איזה אזור בגוף כואב ובאיזו רמה. המעורבות הגבוהה של הילדים הובילה להטמעת האפליקציה גם בבתי חולים נוספים ברחבי קנדה.
אפליקציית Pain Squad היא דוגמא ליישום מכניקת הגיימיפיקיישן: מכניקה שמאפשרת להפוך תהליכים מורכבים או 'יבשים' למושכים ומהנים באמצעות אלמנטים משחקיים. טכניקות המשחקיות למעשה ממנפות את הרצונות האנושיים למעורבות, הישגים, מעמד וביטוי עצמי. עקרונות הגיימיפיקיישן מיושמים בתחומים רבים – מיישומים ארגוניים ועד אפליקציות בתחומי הבריאות, החינוך, הכלכלה ועוד.
מעצב UI/UX שיודע לעצב את חוויית המשתמש והממשק באמצעות עקרונות המשחקיות, מצויד בארגז כלים לא קונבנציונלי שמאפשר לו להגדיל באופן משמעותי את המעורבות ואת הנאת השימוש. מכיוון שבארץ תורת המשחקיות עדיין נמצאת בחיתוליה, אנשים שרוכשים כלים בעולם הגיימיפיקיישן יכולים לזכות ליתרון משמעותי על פני העמיתים שלהם, בתחום שצובר תאוצה עולמית. מתוך הבנה זו, הקורס כולל התמחות במוצר ומכניקת המשחקיות, בדגש על הטמעת המשחקיות בתחומים שונים ועיצוב מיני פרויקט בשילוב משחקיות.
בנוסף, לצד יצירת בידול מקצועי, אנחנו מסייעים לבוגרי קורסי ההסבה למצוא עבודה במהלך הקורס וגם אחריו. לאורך הקורס אנחנו שמים דגש על בניית תיק עבודות שמושך תשומת לב, ומעניקים כלים לשדרוג קורות החיים וליצירת בולטות ברשתות החברתיות. בנוסף, הבוגרים שלנו חשופים למאגר המשרות של SQLink ומלווים ע"י מגייסים ומגייסות שמסייעים להם למצוא משרה המותאמת לצרכים, הרצונות והיכולות שלהם.
חושבים ללמוד UI/UX? לעמוד הקורס ולסילבוס לחצו >>
אליהו שטרית – מרצה בכיר בקורס UI/UX של מכללת SQLabs ובעל ניסיון של 3 עשורים בעולמות העיצוב וחוויית המשתמש. לאורך השנים הוא שימש כמשנה לסמנכ"ל הדיגיטלי במשרד הפרסום מקאן אריקסון, כ- CTO של סטרטאפ בינלאומי וכ- Product Designer של חברת גיימינג ישראלית, כולל אחריות על היישום משלב הרעיון ועד שלב הפרודקשן. כיום הוא משמש כמרצה לעיצוב ותוכנה וכרכז הקורסים הטכנולוגיים במכללת סמי שמכון ובמכללה הטכנולוגית להנדסה.
מתוך הבלוג
התפקיד הזה הוא כרטיס הכניסה האמיתי לתעשיית ההייטק
/ב blog /על ידי yoavaקורסים נבחרים






האם יש לך שאלות?
אל תהסס לפנות אלינו
03-5424691073-2255111
03-542469103-7525777
מגדל רוגובין-תדהר, דרך מנחם בגין 11, רמת גן 52681